Forever Young z rep. Alphaville
To jeden z najczęściej coverowanych tytułów w historii muzyki pop: wydany jesienią 1984 roku utwór FOREVER YOUNG synth-popowego zespołu ALPHAVILLE z Münster. Pomysłodawcą zespołu był urodzony we wschodniej Westfalii Bernhard Lloyd. Choć sam nie grał na żadnym instrumencie, pierwsze porywające utwory instrumentalne skomponował na początku lat 80. za pomocą syntezatora, który właśnie pojawił się na rynku. Wokale zapewnił mu Hartwig Schierbaum, alias Marian Gold. Zwłaszcza teksty, które sam napisał (w obcym języku), ukazują taką elokwencję i głębię, że wielu początkowo podejrzewało, że ALPHAVILLE to zespół brytyjski.
Chociaż FOREVER YOUNG była pierwszą piosenką, jaką kiedykolwiek skomponował Lloyd, została wydana jako ostatni z trzech głównych utworów na późniejszym albumie o tym samym tytule. O ile BIG IN JAPAN i SOUNDS LIKE A MELODY, które ukazały się już jako single, w bardzo krótkim czasie odniosły gigantyczny sukces, o tyle równoległa praca nad FOREVER YOUNG przebiegała powoli. Powodem tego była między innymi ścieżka perkusyjna skomponowana przez Lloyda. Producenci uznali to za niespokojne i komercyjnie mało obiecujące. Podobnie jak dwa pozostałe tytuły, FOREVER YOUNG został również zaprojektowany jako utwór taneczny. Andreas Budde – wówczas jeden ze współwłaścicieli studia nagraniowego – z daleka z niecierpliwością obserwował pracę nad utworem. Trzeciego dnia bez żadnych znaczących zmian wszedł do studia, rozłączył wszystkie kontrolki sekcji rytmicznej i zwięźle stwierdził: „To jest ta piosenka!” Rezultatem była ponadczasowa ballada, która cieszy się nieprzerwanym sukcesem przez prawie cztery dekady i rzeczywiście wydaje się pozostać wiecznie młoda.
To opracowanie na orkiestrę dętą na początku w dużej mierze opiera się na dobrze znanym oryginale, ale potem idzie własną drogą. Oprócz krótkiego spojrzenia na wersję oryginalną, piosenka, która pomogła zespołowi w międzynarodowym przełomie w styczniu 1984 roku, pojawia się także w formie krótkiego cytatu.
Münster, październik 2022 r. – Thiemo Kraas
Nuta:
Solówkę otwierającą można zagrać na saksofonie tenorowym, altowym lub rogu tenorowym (baryton / eufonium). Partia wokalna zawiera także zestaw muzyczny.
Tytuł: Forever Young
Aranżer: Thiemo Kraas
Format: A4 – partytura + obsada na głosy